Η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να εισάγει χιλιάδες συσκευές Point of Sale (PoS) στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, χωρίς καμία προγραμματισμένη στρατηγική, έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις και ανησυχίες στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Η απουσία επενδύσεων στη διεύρυνση και αναβάθμιση του δικτύου τους έχει οδηγήσει σε μία άνευ προηγουμένου κομπλά, με συνέπειες που θα πλήξουν τελικά τους καταναλωτές.
Οι μεγάλες εταιρείες, που είχαν την ευκαιρία να εκσυγχρονίσουν το δίκτυό τους με τα χρήματα που απέκτησαν από το ψηφιακό μέρισμα, φαίνεται πως προτίμησαν να επενδύσουν αλλού, αφήνοντας το υπάρχον δίκτυο σε κατάσταση απαξίωσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι υπηρεσίες που προσφέρουν στους χρήστες τους είναι όλο και πιο περιορισμένες, με την απομάκρυνση των απεριορίστων συμβολαίων δεδομένων να είναι ένα σαφές δείγμα αυτής της τάσης.
Η κυβέρνηση, εν μέσω υποτιθέμενης προσπάθειας για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, φαίνεται να έχει αναλάβει πρωτοβουλίες που τελικά θα βλάψουν την καθημερινότητα των πολιτών. Η ταχεία εισαγωγή των PoS συσκευών χωρίς κατάλληλη προετοιμασία και υποδομή καθιστά σαφές ότι δεν υπάρχει μακροχρόνιο σχέδιο, αλλά αντίθετα, μία βιαστική αντίδραση σε πολιτικές πιέσεις.
Στο τέλος, οι καταναλωτές θα κληθούν να πληρώσουν το τίμημα αυτής της αναρχίας και των ανεύθυνων αποφάσεων. Η επιβάρυνση στις υπηρεσίες και οι περιορισμοί που θα επιβληθούν λόγω της αναποτελεσματικότητας του δικτύου θα οδηγήσουν σε μία κατάσταση όπου οι καταναλωτές δεν θα έχουν άλλες επιλογές από το να αποδεχτούν τις μειωμένες παροχές.
Αυτή η κατάσταση δεν είναι απλώς αποτέλεσμα κακών αποφάσεων, αλλά και έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού και οράματος για το μέλλον της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα. Είναι καιρός οι αρμόδιοι φορείς να αναλογιστούν τις συνέπειες των πράξεών τους και να επενδύσουν πραγματικά σε ένα δίκτυο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών και θα ενισχύει την οικονομία, αντί να λειτουργούν με βραχυπρόθεσμες λύσεις που οδηγούν σε διαρκή αδιέξοδα.